پیاده روی در مدل با ابزار Walk

یکی از برترین ابزارها برای گردش در مدل و نشان دادن مدل به هر فردی، بعد از استفاده کردن از Position Camera برای تعیین مکان خودمان در مدل، ابزار Walk برای حرکت کردن است.همچنین در مواردی که دید پرسوناژ برامون اهمیت داره میتونیم با ابزار walk در اسکچاپ در همان دید و زاویه قرار بگیریم و آن دید را نسبت به بنا و یا هر چیز دیگری در مدل بسنجیم.

در ابتدا از منوی بالای اسکچاپ روی گزینه camera کلیک کرده و روی ابزار walk کلیک میکنیم:

برای حرکت کردن به اطراف و در هر جهتی که مایل به دید در همان جهت هستیم که میتواند یک خیابان باشد و یا هر چیز دیگری در مدل مورد نظرمان، ماوس را در جهتی که میخواهید بروید، حرکت دهید و پس از آن، کلیک و دراگ کنید.

با نگه داشتن چپ کلیک ماوس و حرکت رو به بالا، در مدل به جلو حرکت خواهید کرد.
و با نگه داشتن چپ کلیک ماوس و حرکت رو به پایین، در مدل به عقب حرکت خواهید کرد.

همچنین سرعت حرکت دوربین به سرعت حرکت ماوس شما در مدل بستگی دارد.

هر حرکتی به چپ و راست باعث خواهد شد در حین حرکت دوربین شما تغییر جهت خواهد داد.
هرچه مکان نما را بیشتر حرکت دهید، سریعتر حرکت میکند و برای متوقف شدن، ماوس را رها کنید.
از ابزار Walk می توان برای بالا و پایین رفتن از پله های یک خانه در مدل شما استفاده کرد و بالاترین پله هایی که میتوانید بروید ۲۲ اینچ است. اگر بر روی سطح بلندتر حرکت کنید، به سطح زیرین سقوط خواهید کرد.
با استفاده از modifier keys به همراه ابزار walk ،sketchup بیشتر شبیه یک بازی ویدوئی م يشود.
با نگه داشتن ctrl از روی کیبورد میتوان به جای پیاده روی در مدل دوید‌! یعنی در واقع با سرعت بسیار بالاتری دوربین شما حرکت خواهد کرد.
با نگه داشتن shift میتوانید در جهت x و یا y و یا z حرکت کنید در واقع به صورت مستقیم در این محورها جا به جا خواهید شد.
با نگه داشتن alt اثر برخورد با دیوارها غیر فعال مشود و شما میتوانید به جای برخورد با دیوارها، از آ نها عبورکنید.

در کل ابزار walk در اسکچاپ به بهترین نحو ممکن طراحی شده است و بالاترین امتیاز camera رو از تیم طراح شید میگیره.

برای درک بهتر قابلیت های walk میتوانید ویدئوی این آموزش رو ببینید.

امیدوارم این جلسه از سری یادگیری اسکچاپ برای شما مفید واقع شده باشه و بتونید مدلتون رو به بهترین شکل ارائه بدید.

دانلود ویدئو