طراحی اینفوگرافی عالی می‌توانند ابزار قدرتمندی برای برقراری ارتباط میان ایده‌های پیچیده بطور سریع و با زیبایی مناسب باشند. در این آموزش، متیو شارپنیک، یکی از بنیانگذاران Elefint Designs، شما را در مسیر مناسب قرار می‌دهد تا بتوانید اینفوگرافی‌های زیبا و با معنی بسازید.

انتقال اطلاعات زیاد در یک اینفوگرافی

در عصر اینترنت که درآن خوانندگان مقالات کوتاه را می‌پسندند، چگونه می‌توانیم با یک چیز پیچیده، پویا و یا متراکم ارتباط برقرار کنیم؟ اگر شما نشریات تحت تاثیر طراحی مانند GOOD، Fast Company یا Mashable را بخوانید، بدون شک سیلی از طراحی اینفوگرافی را که در سال‌های اخیر وب را شکست داده‌اند خواهید دید. هر روز اینفوگرافی‌های متنوعی در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ پاپ، فن آوری، فیلم، ورزش و موضوعات دیگر به وجود می‌آیند. در بهترین حالت، این ترکیب‌های طراحی و داده‌ها، کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهند و اطلاعات زیادی را در یک بسته کوچک انتقال می‌دهند.

اینفوگرافی عالی

متأسفانه بسیاری از این اینفوگرافی‌ها در مورد موضوعات بی‌اهمیت هستند و خیلی‌ها اهمیت طراحی اطلاعات را نادیده می‌گیرند. در آموزش زیر، ما به شما کمک می‌کنیم که خوب را از بد تشخیص دهید و به شما نشان می‌دهیم که چطور ممکن است چندتا PR عالی را از ساخته خود دریافت کنید.

هدف از استراتژی طراحی اینفوگرافی عالی چیست؟

کلید هر طراحی فوق العاده، شناخت هدف آن است. از خودتان بپرسید آیا واقعا نیاز به اینفوگرافی دارید؟ چرا؟  شما در حال تلاش برای برقراری ارتباط با چه چیزی هستید و برای چه کسی و چرا این بهترین رسانه برای انجام آن است؟ قبل از اینکه به طراحی بپردازید، زمانی را برای کشف مخاطب (مخاطبین) و پیامی که کارتان میخواهد ارائه دهد بگذارید. برخی از کاربردهای خوب اینفوگرافی شامل توجه به مسائل پیچیده، ارائه وضوح در مورد کار و فعالیت‌های یک برنامه یا سازمان، تجسم و زیبایی نمایش داده‌ها و ایجاد تشبیه‌های عالی بین موقعیت‌های رقابتی، محصولات یا ایده‌ها است. به طور کلی داده‌های پیچیده‌تر و غنی‌تر، طراحی بیشتری برای ساده سازی لازم دارند. هنگامی که استراتژی برایتان واضح باشد، وقت آن میرسد که اطلاعات درست را ردیابی کنید.

جمع آوری اطلاعات و ترکیب آن‌ها

هنگامی که شما یک اینفوگرافی را برای پروژه خود مناسب دیدید، باید داده‌هایی را که در کار استفاده می‌شود جمع آوری کنید. برای ساخت اینفوگرافی خوب باید داده‌های بی اهمیت را از بین ببرید و مواردی را که مردم واقعا آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند، مشخص کنید. داده‌های منبع می‌توانند فرم‌های مختلفی بگیرند بسته به نوع اینفوگرافی شما.

جمع آوری اطلاعات اینفوگرافی

تکنیک FCF

جمع آوری داده‌ها در یک پروژه طراحی اینفوگرافی عالی خاص به معنی گشتن در پاورپوینت‌ها و صفحات وب برای شناسایی مهم ترین اطلاعات است و دارای یک مدل منحصر به فرد است، که در آن متخصصان موفق را دورهم جمع می‌کند که اینکار زمان، پول، تخصص و ارتباطات کافی را در یک مدل بسیار جذاب ارائه می‌دهد. برجسته کردن یک مدل منحصر به فرد به طریقی که سرگرم‌کننده و قابل هضم باشد تمرکز اصلی این تکنیک است. سپس ما در طراح شید مهمترین محتویات را پیدا می‌کنیم و شروع به فهمیدن این موضوع می‌کنیم که چگونه آنها را با یکدیگر هماهنگ کنیم.

طراحی در فرآیند اینفوگرافی

در طراح شید ما همیشه دوست داریم فرایند طراحیمان را با طرح‌ریزی آغاز کنیم. این به شما اجازه می‌دهد که تمام اجزای اینفوگرافی مربوطه را بر روی کاغذ بیاورید و شروع کنید به تشخیص بهترین شیوه برای هماهنگ کردن چیزها با یک موضوع منسجم. مهم است که بدانیم کدام قسمت محتوا اصلی و کدام قسمت ثانویه است. بعضی از اینفوگرافی ها همه چیز را کنارهم می‌گذارند و آن را به یک طومار تبدیل می‌کنند، و درحالی که گاهی این می تواند بهترین طراحی باشد، ما اغلب دوست داریم از ستون‌های فرعی استفاده کنیم تا  طراحی را قابل هضم‌تر کنیم.

هنگامی که متوجه شدید جای همه چیز کجاست و مرحله طراحی شروع شد، استفاده از بهترین اصول طراحی اطلاعات، بسیار اهمیت دارد. منبع مورد علاقه ما برای این ایده‌ها کار Edward Tufte است. کتاب‌های او بسیار با ارزشند هستند برای هر کسی که اینفوگرافی طراحی می‌کند.

طراحی در فرآیند اینفوگرافی

در اینجا چند اصول طراحی اطلاعات که ما همیشه استفاده می‌کنیم آمده است:

تراکم اطلاعات برای داشتن طراحی اینفوگرافی عالی

چه مقدار اطلاعات را می‌توانید به زیبایی در یک فضای کوچک ایجاد کنید؟ به طور کل، هرچقدر اطلاعات بیشتری را بتوانید به وضوح نشان دهید، بهتر است. ما فکر می‌کنیم که بهترین انفوگرافی مقادیر زیادی اطلاعات را به یک داستان متصل تبدیل می‌کند که سطح درک عمیق‌تری را به بیننده منتقل می‌کند.

دقت در طراحی اینفوگرافیک

بعضی از گرافیک‌ها، به طور ناخواسته یا به هرطریقی، از چیزهایی مانند مقیاس های متعدد و یا دیدگاه‌های تحریف شده برای ارائه داده‌ها استفاده می‌کنند که بیننده را گمراه می‌کند. اطمینان حاصل کنید که داده‌های شما صحیح هستند و نتیجه گیری داده‌ها را اشتباه جلوه نمی‌دهد.

دقت در طراحی اینفوگرافی عالی

محل استفاده از اینفوگرافی

در مورد بینندگان فکر کنید. کجا می‌خواهند اینفوگرافی را ببینید؟ آیا آنها را بصورت آنلاین یا در پاورپوینت می‌بینند؟ آیا کسی می‌خواهد آن را چاپ کند؟ این نه تنها ابعاد و اندازه آن را تعیین می‌کند، بلکه اندازه طراحی مورد نظر شما را تعیین می‌کند.

نتیجه

امروزه اینفوگرافی‌ها واقعا محبوب هستند. در تجربه ما، برای طراحی اینفوگرافی عالی در مورد موضوعات مهم هستند که محتوایشان دقیق انتخاب شده است که می توانند دیدگاه‌های جدیدی را ارائه دهند. بهترین انفوگرافی‌ها، مهمترین اصول طراحی اطلاعات را با سبک طراحی بصری ترکیب می‌کنند که آنها را در دسترس قرار می‌دهد و برای بینندگان مطلوب می سازد. هنگامی که همه این عناصر به هم پیوسته‌اند، شما یک اثر هنری خواهید داشت که توجه جلب می‌کند و درک مسائل مهم را ارتقا می‌دهد.