افزودن متریال به اسکچاپ ، آموزش نرم افزار اسکچاپ sketch up یکی از مناسبترین نرم افزارها برای خلق طراحیهای باکیفیت و مطلوب در حوزهی معماری است، با این نرم افزار میتوان طراحیهای خلاقانهای برای مدل سازیهای سه بعدی انجام داد و موارد دیگری مثل مکان، ابعاد و عمق را در طراحیها بکار برد. با طراح شید برای آموزش اسکچاپ همراه باشید.
با نرم افزار اسکچاپ میتوان نقشههای دقیقی را نیز طراحی کرد و از این طریق ارتفاعات و بسیاری از طرح بندیها را در نقشه به خوبی مشخص کرد و اسلایدهایی را از نتیجه ی کار ایجاد نمود.
این نرم افزار یکی از قدرتمندترین نرم افزارها در ساخت و ویرایش مدلهای سه بعدی به شمار میرود و علاوه بر کاراییها و یادگیری آسان نسبت به نرم افزارهای مشابه دیگر دارای ظاهری کاربرپسند است که باعث میشود معماران و مهندسان به راحتی با این نرم افزار ارتباط برقرار کنند.
این نرم افزار برای مهندسی راه و ساختمان، مهندسی مکانیک، طراحی بازیهای رایانهای، غرفه سازی، طراحی داخلی، طراحی صنعت و غیره کاربردهای فراوانی دارد.
افزودن متریال به اسکچاپ
این نرم افزار توسط شرکت ات لست در سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد، در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت گوگل خریداری شد و در سال ۲۰۱۲ به شرکت تریمبل فروخته شد و تا امروز در اختیار این شرکت قرار دارد.
یکی از مهمترین بخشهای دنیای سه بعدی بخش متریال است، متریال در نرم افزارها جنس آبجکت را مشخص میکند و معین میکند آبجکت نور محیط را بازتاب یا از خود عبور دهد.
در متریال شما خواص فیزیکی یک ماده را مشخص میکنید مثلا متریال شیشه یا آینه باید مشخص کنید که متریال چه مقدار نور را از خود عبور میدهد یا چه مقدار نور را بازتاب میکند.
به دلیل اینکه طراحیهای مختلف و متعددی برای زمینههای گوناگون در نظر گرفته میشود متریال برای شما به یک واژهی پرتکرار و پرشنیدار تبدیل میشود که در طول طراحیهای خود بسیار زیاد با این واژه مواجه خواهید شد.
در طراحی متریال هسته اصلی و تشکیل دهندهی اجزا است که یکی از مهمترین اجزای طراحی مدل است و در زمینههای مختلف همچون طراحی داخلی و نما و مبلمان بکار گرفته میشود.
متریالهای متعددی برای استفاده در طراحیهای شما وجود دارد، امروزه با وجود متریالهای آماده که توسط شرکتهای مختلف معماری منتشر میشود کار طراحان و معماران در نیاز به انواع متریالها آسان شده است، انها میتوانند از این متریالهای آماده برای بکار بردن در طراحیهای خود استفاده کنند.
یکی از لزومات کار طراحان و بخصوص کاربران نرم افزارهای سه بعدی مثل اسکچاپ نیاز به انواع متریال آماده است تا از این موارد در طرحهای خود استفاده کنند.
اسکچاپ معماری
هنگامی که یک مدل را طراحی میکنیم این مدل جنس و متریال ندارد و شما باید متریال آن را تعیین کنید.
این راه یک راهکار ساده و سریع برای ارتقای سطح کیفی رندر شما وسرعت بخشیدن به این مرحله از تنظیمات است.
۱. ابتدا متریال مورد نظر خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.
*لازم است فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
۲. به مدل اسکچاپ میرویم و با استفاده از ابزاری که در اسکچاپ موجود است متریالهای بخشهای مختلف مدل را اعمال میکنیم.
۳. پس از اعمال متریال دکمهی Alt را نگه میداریم و آن بخش از مدل که میخواهیم متریال را به آن اعمال کنیم، انتخاب میکنیم.
۴. حالا روی حرف M کلیک میکنیم، به پنجرهی metrial editor وارد میشویم و در لیست متریالها متوجه متمایز بودن یکی از گزینهها با بقیه میشویم این به آن معنی است که اسکچاپ شما همزمان با انتخاب شدن در اسکچاپ نیز انتخاب میشود.
۵. روی متریال خود راست کلیک کنید و با انتخاب گزینهی import metrial متریال مورد نظر خود را که قبلا ذخیره کرده بودید انتخاب کنید.
۶. حالا روی گزینهی preview کلیک کنید تا پیش نمایش متریال خود را در پنجرهای مخصوص ببینید.
۷. حالا از این پنجره خارج شوید.
۸. با فشردن دکمهی R از مدلتان رندر بگیرید.
به همین سادگی شما میتوانید متریال مورد نظر خودتان را به مدلتان اضافه کنید.
یکی از بهترین روشها برای افزایش سرعت در رندر گیری در بیشتر نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی که دارای موتوهای رندر گیری هستند استفاده از متریالهای آماده است، این متریالها دارای تمامی تنظیمات لازم برای نمایش انواع مواد با جنسها و طرحهای متنوع را در خود جای داده است و شما میتوانید با اضافه کردن هرکدام از آنها در مدلهایتان بهرهی کافی را ببرید.
با ما در سایت طراح شید همراه باشید تا آموزشهای مختلفی را درمورد نرم افزار اسکچاپ به شما ارائه دهیم.
هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.