اگر بعد از وارد کردن مدل از برنامه های دیگر در SketchUp تاخیر را تجربه کردید، من نکاتی را در این پست به شما اموزش می دهم که به شما کمک می کند تا مدل خود را تسریع کنید. از چیزهای ساده مانند انتخاب سریع سبک و اختصاص هندسه به لایه ها برای محدود کردن آنچه که قابل مشاهده است، تا راهنمایی های پیشرفته مانند نوشتن یک اسکریپت روبی سفارشی برای پردازش مدل، به شما تضمین می شود که سرعت دادن به مدل اسکچاپ را در این مقاله یاد بگیرید. در ادامه با این آموزش اسکچاپ ما همراه باشید.
راه حل های ساده برای سرعت دادن به مدل اسکچاپ
بسیار اتفاق می افتد که شما به وارد کردن یک مدل که ان را از برنامه دیگری صادر کردید،نیاز دارید. به عنوان مثال، یک سازنده تراس می تواند از نرم افزار تخصصی Mitek استفاده کند که به نام Sapphire است. شما ممکن است صادرات 3D DWG را از قراردادی برای وارد کردن به SketchUp درخواست کنید تا تجزیه و تحلیل کنید که چگونه پایه ها در ساختمان بنشینند. پس از وارد کردن خام به SketchUp با رفتن به File> Import و انتخاب نوع فایل مناسب از منوی کشویی، شما یک مدل آهسته، مبهم ، برای کار کردن باقی می گذارید. پس چه چیزی می توانید انجام دهید تا سرعت این مدل را افزایش دهید؟
سبک سریع = رندر سریع
اولین چیزی که باید انجام دهید این است که سبک را به چیزی که بسیار ساده است تغییر دهید. منظورم از چیزی است که یک لبه راست (بدون لبه ها، فرمت ها، پروفایل ها و غیره) را ارائه می دهد و یک سبک که رنگ های جامد را به جای بافت نمایش می دهد. در واقع کوچکترین آیکون در ریز عکسها وجود دارد که به شما کمک میکند سبکها را شناسایی کنید که بتوانند سریعا رندر کنند. برای مشاهده پانل های Styles به Window> Default Tray> Styles بروید. من انتخاب نوع سایه بان دار را پیشنهاد میکنم.این سبک از لبه ساده و رنگ های جامد در چهره استفاده می کند. اما هر یک از سبک های سریع به خوبی کار خواهد کرد.
شاید نوعی دیوانگی به نظر بیاید ، اما گاهی اوقات ارزش این را دارد که قدم بعدی را برداشته و لبه ها را کاملا خاموش کنید، که می توانید با تغییر تنظیمات سبک به صورت دستی در برگه Edit در پانل Style ها این کار را انجام دهید.
این باعث می شود که شما یک عملکرد ضعیف را نیز داشته باشید، اما دیدن مدل در آن سخت تر خواهد بود، زیرا فقط چهره ها به نمایش در می آیند. این می تواند به طور موقت باشدو فقط به شما عملکرد بیشتری بدهد در حالی که ترفیع عملکرد اضافی را کامل کنید.
و البته بدون شک اگر شما مشکلا ت عملکرد دارید، نباید View> Shadows یا View> Fog داشته باشید.سایه قدرت زیادی را به پردازش می رساند.
پاک کردن یا مخفی کردن لایه ها
بعد، پنهان کردن یا حذف لایه هایی که حاوی هندسه ای هستند که نیازی به آن ندارید. البته، اگر بتوانبد از پس ان بر بیایید ، با کارفرمای قراردادی خود صحبت کنید و از آنها بخواهید که فقط آنچه را که نیاز دارید صادر کنید و نه چیز دیگری. اما گاهی اوقات، با توجه به محدودیت های صادرات نرم افزاری، شما قادر به محدود کردن موارد خاصی از صادرات نیستید. گاهی اوقات ارزش باز کردن فایل CAD در یک برنامه CAD برای حذف چیزهایی است که نیازی به آن ندارید، قبل از وارد کردن آن به SketchUp.
صرف نظر از این که اگر هندسه را به SketchUp وارد کنید که نیازی به آن ندارید، می توانید به پانل لایه ها بروید و لایه هایی را که نیازی ندارید انتخاب کنید و روی علامت منفی کلیک کنید. نگه داشتن CTRL به شما اجازه می دهد تا چندین لایه را در یک زمان انتخاب کنید. این به شما این امکان را می دهد که از آنچه که می خواهید با هندسه لایه هایی که حذف می کنید بپرسید. می توان آن را به یک لایه جدید منتقل یا از مدل حذف کرد. اگر درباره هندسه در یک لایه مطمئن نیستید، همیشه می توانید آن را در حال حاضر پنهان کنید، که این کار به افزایش عملکرد نیز کمک می کند.
ناوبری گروه / کامپوننت
SketchUp Pro یک ابزار سازمانی عالی است که به نام Outliner شناخته می شود که سلسله مراتب گروه ها و اجزای موجود در مدل شما را نشان می دهد. متاسفانه، در مدل های بزرگ، اگر شما پانل Outliner را در حالی که در داخل و خارج از گروه / اجزای باز نگه دارید، تاخیر قابل توجهی را تجربه می کنید. بنابراین، در مدل های بزرگ، سعی کنید پنجره Outliner را بسته نگه دارید. هنگامی که با دوبار کلیک کردن در داخل و خارج از گروه ها / اجزای آن، می توانید از View> Component Edit> Hide Rest of Model استفاده کنید. این تنها اجزایی است که در داخل گروه / جزء شما در حال ویرایش هستند، که به طور قابل توجهی عملکرد را نیز افزایش می دهد.
برای سرعت دادن به مدل اسکچاپ مدل را تقسیم کنید
یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش کار انجام دهید این است که مقدار هندسی را که در هر لحظه ای قابل مشاهده است بر روی صفحه نمایش را کاهش دهید.بنابراین اگر شما بتوانید راه هایی را برای تقسیم مدل خود که بتوان ان ها را به لایه ها اختصاص داد و ما بتوانیم زمانی که روی ان ها کار نمیکنیم ان ها را پنهان نگه داریم,می توانیم عملکرد را تا حد زیادی بهبود بخشیم.
در این مثال، منطقی است که گروه ها را ها طبقه بندی کنید و سپس فقط یک طبقه قابل مشاهده در یک بار باشد. بنابراین می توانید جعبه انتخاب را در اطراف تمام اشخاص در طبقه اول بکشید ، راست کلیک کنید> ایجاد گروه، سپس آن گروه را به لایه LO_1st طبقه اختصاص دهید. سپس این فرایند را بر روی طبقه دوم و سایبان ها تکرار کنید.
تنظیمات OpenGL
شما می توانید برخی از تنظیمات را در Window> Preferences تغییر دهید تا سرعت عملکرد را افزایش دهید. تجربه شما ممکن است متفاوت باشد، اما حداقل با این مدل، این پیشرفت ها تفاوت زیادی در عملکرد نداشتند.
+ Anti-Aliasing – تعداد کمتری را برای افزایش کارایی تنظیم کنید. (خطوط دندانه دار بیشتری ظاهر می شود.)
+ Max texture size- این را برای محدود کردن بافت به 1024 × 1024 غیر فعال کنید.
+ Fast Feedback- بازخورد سریع را فعال کنید. (صادقانه، هیچ نظری ندارم که این کار را انجام می دهید، اما SketchUp Help نشان می دهد که این کار را بطور ویژه در مدل های بزرگ انجام می شود)
ترفند عملکرد پیشرفته برای سرعت دادن به مدل اسکچاپ
SketchUp با مدل هایی که چند ضلعی دارند چندان خوب عمل نمی کند، اما می توان آن را نیز از بین برد. در این مثال خاص، من فکر می کنم که تاخیر واقعا به این واقعیت رسیده است که هر یک از اجزای داخل هر تراس، در واقع یک جزء منحصر به فرد است.
به جای استفاده از تعریف تک مولفه در همه جا یک شیء مشابه ظاهر می شود، مدل جزء جدید و جداگانه را تعریف می کند.
همانند صفحات اصلاح فلز احتمالا صدها بار در سراسر مدل تکرار می شوند، اما آنها به عنوان اجزای منحصر به فرد وارد می شوند. در اینجا بسیاری از اشیاء دیگر هستند که می توانند کپی های مولفه های مناسب باشند، اما آنها فقط این کار را وارد نمی کنند. در بخش اطلاعات مربوط به پنجره> اطلاعات مدل> آمار، می بینم که تعاریف مولفه های منحصر به فرد 19592 وجود دارد.
به غیر از گرفتن یک فایل با کیفیت بهتر از منبع، آیا چیز دیگری وجود دارد که می تواند برای سرعت بخشیدن به این مدل انجام شود؟
پاسخ بله است. این یک راه حل آسان نیست، اما فوق العاده قدرتمند است. با استفاده از یک اسکریپت روبی سفارشی که با API SketchUp رابط می کند، می توانم از طریق هر تراس در مدل حلقه های برنامه نویسی را اجرا کنم و اجزای کوچک ان را منفجر کنم. این به طور چشمگیری عملکرد مدل را افزایش می دهد و تقریبا تمام مدل های قبلی را از بین می برد. پس از خالص سازی مدل، در حال حاضر تنها 603 تعریف جزء (به عنوان مخالف 19،592!)
بنابراین روبی چیست و چگونه از آن استفاده می کنید؟ Ruby یک زبان برنامه نویسی محبوب است که می توانید از آن برای کنترل SketchUp استفاده کنید و دستورات را با استفاده از API SketchUp اجرا کنید. یک API یک رابط برنامه نویسی و کتابخانه ای از توابع است که شما می توانید از SketchUp برای کد زیر استفاده کنید. https://ruby.sketchup.com/ – این سایت تمام شیوه هایی را که می توانید با SketchUp با استفاده از AP ارتباط برقرار کنید نشان میدهد.
حالا من اولین کسی هستم که می گویم این خیلی ساده نیست، اما اگر این چیزی است که شما به صورت منظم انجام می دهید، ارزشش را دارد. اولین چیزی که باید انجام شود یادگیری برخی از روبی است. بسیاری از دوره های Ruby در سایت طراح شید وجود دارد و آموزش هایی که می توانید انجام دهید، به شما درک اولیه ای برای شروع می دهد.
هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.