تا به امروز، SketchUp یک نام قابل توجه را به عنوان یک ابزار ساده و آسان طراحی 3 بعدی ساخته است. با گذشت زمان، مرز برنامه نرم افزاری خود را گسترده تر می کند. طراحان با استفاده از ابزار 3 بعدی در زمینه های غیر از موارد شناخته شده شروع به کار می کنند. اسکچاپ یک برنامه را به عنوان توسعه دهنده محیط بازی افزوده است که به تدریج در صنعت بازی تکامل می یابد. توسعه دهندگان حرفه ای SketchUp را دوست دارند، زیرا یک روش بدون دردسر را برای طراحی مدل های پیچیده ارائه می دهد. استفاده از SketchUp در صنعت بازی قبلا توسط استودیو Olemingus آغاز شده است که این استودیو مستقل توسط Dhruv ، طراح و هنرمند SketchUp و Kevin، به عنوان برنامه نویس معرفی شد.
با SketchUp شروع کنید
Dhruv، پسر شهر کوچک چالا در گجرات، مردی است که پشت این ایده نوآورانه یعنی استفاده از SketchUp به عنوان یک توسعه دهنده بازی است. او SketchUp را در سال 2009-10 به عنوان بخشی از مسیر خود فرا گرفت. او عمیق تر به دنبال چگونگی استفاده از ابزار سه بعدی به شیوه ای نوین که مانند هیچ کار دیگری نیست، می رود. برای اولین بار او از این ابزار برای نمایش یک گالری استفاده کرد و متوجه شد که اندازه فایل تولید شده توسط این برنامه کمتر از نرم افزارهای دیگر است. درک کردن و هنر طراحی نسبتا ساده است. برنامه نرم افزاری از آن به بعد بخشی اجتناب ناپذیر از طراحی تبدیل شده است.
از اینکه فقط یک گالری در حال توسعه محیط های بازی وجود دارد، به نوعی یک سفر یادگیری در جهت تقویت مهارت های خود می باشد و باعث می شود که خود را با ویژگی ها و پلاگین ها راحتتر کند. برای استودیو Olemingus، SketchUp ابزار اصلی تولید است که پایه محیط بازی را بدون نقص کامل می کند. با این حال، این کار، چند گام در حال توسعه مش در SketchUp را دنبال می کند، آنها را با Texture های طراحی شده در فتوشاپ ایجاد و و در نهایت را آنها در یک Unity گردآوری می کند.
بازی ” Somewhere”
بازی Somewhere ، داستانهای افسانهای هند را مورد بررسی قرار میدهد که موجب غنی تر شدن فرهنگ کشور میشود. این تلاشی است برای برگرداندن آن فولکلورهای عجیب و غریبی که از زمان دوری می آیند. این داستانها به زیبایی از طریق Kayamgadh – یعنی گوینده داستان بازی ، نمایش داده میشوند. بازی مبتنی بر داستان در ژانر خود جدید است و دیدگاه متفاوتی نسبت به موارد متعارف را به ارمغان میآورد. این بازی یک گریز به داستانهایی فراموششده است که دهههای اخیر هند را آشکار خواهد ساخت.
ابزارهای مدل سازی که برای توسعه یک محیط بازی مورد استفاده قرار گرفته اند
Scaling: تغییر اندازه نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می کند و ابزار مقیاس بندی به طراحان کمک می کند تا اندازه ای که متناسب با محیط است را تغییر دهند. استودیو Olemingus از خلاقیت خود و تغییر سایز اشیای کوچک برای ایجاد یک شکل جدید در طراحی خود استفاده کرده است. به این ترتیب، آنها در یک landscape مسواک دندان ها را به درختان و تابوت ها را به تخته سنگ تبدیل می کنند.
Repetition: ابزار مدل سازی Repetition به شما کمک می کند تا همگنی را در طراحی خود ایجاد کنید. قسمت هایی که نیازی به شناسایی به عنوان یک شی ندارند می توانند از ابزار Repetition استفاده کنند. از ابزار Repetition در توسعه یک محیط جنگلی و ساختار دیواری که همگنی وجود دارد، استفاده فراوانی می شود.
رنگ و Textures: اگرچه استودیو Olemingus برای رنگ و Texture ها از Unity استفاده کرده است، اما به طور خلاقانه ای از نقشه برداری از Texture ها با استفاده از ابزار SketchUp Paint Bucket برای نمونه سازی اشیاء با رنگ ها و Texture های مختلف، استفاده می کند.
Follow Me Tool: Follow Me Tool به عنوان یک ابزار زیر شیروانی برای توسعه سطحی که در امتداد لبه گسترش می یابد، کار می کند. استودیو از این ابزار در دو روش مختلف – تقارن شعاعی و تقارن در محور زیر شیروانی استفاده می کند.
Terrains: به طور کلی در طراحی خطوط، چند ضلعی، مقیاس و ابزارهای حرکتی از Terrains استفاده شده است. طراحی این موارد در SketchUp آسان تر است و زمان کمتری نسبت به سایر برنامه ها را می برد.
SketchUp Extensions: استودیو Olemingus از ابزار Thom Thom’s QuadFace استفاده می کند تا هندسه را با اضافه کردن زیربخشها و چهره های نامنظم تغییر دهد. CLF Shape Bender توسط کریس فولمر به تیم کمک کرد تا برگ ها را با سطوح برش ایجاد کند. سازنده درخت از این ابزار برای ایجاد گیاهان کوچک و اجزای برگ استفاده کرده است.
استودیو Olemingus ، SketchUp را به روشی که تا قبل از این انجام نشده است، کاوش می کند. ابزارها و ویژگی های کاربردی نرم افزار مدل سازی 3 بعدی توانایی طراحی یک محیط بازی کامل را به صورت آسان دارند.
هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.