با ۳Ds Max 2019 مواجه شوید!
سلام!من مسعود عسگری از وبسایت طراح شید هستم، و برای معرفی Max 2019 که پنج شنبه هفته گذشته ،۲۲ مارس، رونمایی شد؛ واقعا خوشحالم.
این انتشار بر ساده و سریع تر ساختن برنامه برای ایجاد افکتهای خاص بصری تاکید می کند و همچنین بر جزئیاتی که پروژه را آسان تر اجرا و عملی میکند، نظر دارد.
اما قبل از اینکه وارد جزئیات شوم، می خواهم تشکری ویژه از اکوسیستم توسعه دهنده پلاگین ۳ds Max داشته باشم.
اکوسیستم توسعه دهنده پلاگین ۳ds Max قطعا در برابر کاربران ۳ds Max موفق است چرا که آن ها گردش کاریهای تخصصی برای موارد کاربردی موردنیاز را فعال میکنند. با صدها توسعه دهنده ی ثبت نام شده ی ۳ds Max در برنامه ی شبکه ی توسعه دهندهی Autodesk، و چیزهایی بیشتری خارج از برنامه، جامعهی توسعه دهندگان بسیار فعال هستند.
برای پاسخگو بودن به نیازهای شما، تیم ۳ds Max آپدیت محصولات را با فواصل کم منتشر میکند. این باعث ارائه ی توانایی ها، بهبودها و کیفیت بیشتر یک کار مقدماتی میشود.
همچنین، همکاری بین Autodesk وجامعه ی توسعه دهنده شخص ثالث ۳ds Max، حیاتی تر از همیشه است، چرا که بهترین راه برای فراهم کردن تجربهای خوب برای کاربران همیشگیمان می باشد.
ما هیجان زده ایم تا اعلام کنیم که شماری از توسعه دهندگان پلاگین شخص ثالث ۳d Max سخت کار می کنند ،در همکاری نزدیک با تیم تولید، تا پلاگینهایشان در سریع ترین زمان ممکن ۳ds Max 2019 را دنبال کند.برای جزئیات کامل پلاگین، پست را ببینید.
من همچنین میخواهم در اینجا اشاره کنم که ۳ds Max 2019 با بیشتر پلاگینهای اخیر MAXtoA همراه میشود.
ما انتظار داریم که حمایت بیشتری از توسعه دهندگان ۳ds Max 2019 به زودی ببینیم.
۳ds Max 2019: ویرایش و محتواسازی سریع تر
اکنون ۳ds Max نقشه های Open Shading Language OSL را ساپورت میکند ،با بیش از ۱۰۰ سایه انداز، که از روش نقاط ساده ی ریاضی تا بافتها را بسازد. شما میتوانید متن سایه انداز OSL را مستقیما در ویرایشگر مواد، ویرایش کنید و در نمایشگر آپدیتهای جدید را بگیرید.سایه اندازها میتوانند در صحنه یا خارج از آن مجسم شوند.
ما همچنین مواد چوبی عملکردی را از Fusion ۳۶۰ اضافه میکنیم. این یک روش بسیار قابل تنظیم برای تولیدکردن بافتهای چوبی است که شامل انواعی از چوبهای ازپیش تعیین شده است (افرا، گیلاس، بلوط، کاج، زبان گنجشک، ماهون و گردو). شما می توانید سطح نهایی چوب را تعریف کنید –براق، نیمه براق یا رنگ شده- و منافذ، ضخامت حلقه و به وسیله ی آن میزان رشد چوب را بگیرید.
بر اساس بافت چوبی مشابه موجود در Fusion ۳۶۰، این عملکرد به صورت نزدیکی با مواد فیزیکی کار میکند، یا خروجیهایی که میتوانند به صورت مستقیم در موادی خشن و دارای دست انداز به کار برده شوند.
۳ds Max 2019 تنظیمات Booleans را برای منحنیهای اسپیلاین را معرفی کرده است: اکنون شما میتوانید تنظیمات پارامتر Booleans را در دو یا تعداد بیشتری از شکلهای باز یا بسته بسازید. این شامل فیلهها و پنلهای دینامیک برای گذارهای نرم در گوشهها است.هندسه ی وابسته به اسپیلاین قابل خروجی گرفتن همچنین میتواند با یک درپوش مانند جدید(مسطح یا مدور) پوشانده شود.
ما همچنین یک صحنه ی ویرایش VR را در ارتباط با ۳ds Max معرفی می کنیم.شما میتوانید طرحهای صحنهها را مستقیما از هدست VR که از کنترلهایVR استفاده میکند، ویرایش کنید.شما میتوانید از این ویرایشگر برای مرتب کردن صحنه ها، دوربین ها و ارزیابی نمای دوربین در VR استفاده کنید.
۳ds Max 2019: پروژه و اصلاحات مدیریت لوله کشی
۳ds Max 2019 مدیریت پروژهها، لوله کشی و همکاری را با تعدادی از اصلاحات آسان تر میکند:
ابزار پروژه ها برای اجازه دادن به کنترل تمام ساختار پوشههای پروژه ی شما آپدیت شده است.بیشتر از آن، اکنون شما می توانید پروژه های “خالی” که ساختار ازپیش تعیین شده ندارند و به طور اتوماتیک از بین پروژه ها جا به جا می شوند(زمانی که فایل از پروژه ی جدیدی باز میشود)؛ بسازید.
شما اکنون می توانید هر متادیتای بر اساس رشته را به فایل صحنه ۳ds Max متصل کنید و بدون بازکردن آن در ۳ds Max به آن دسترسی پیدا کنید.
همچنین اشتراک گذاری داده های Alembic بین ۳ds Max و ابزارهای ۳D آسان تر است، با ساپورت برای UVs، نام لایه ها، شناسه مواد و رنگ حجم ها.
ما همچنین با ممکن ساختن اشتراک گذاری داده ها به طور مستقیم در online Autodesk Viewer از رابط ۳ds Max برای شما، بر تقویت همکاری در این آپدیت تمرکز کردهایم. برای مرورکنندگان هیچ نیازی به نصب برنامه ی اضافی یا ورود برای نمایش محتوا نیست –آن ها میتوانند نمایش دهند، نشانه گذاری کنند و از محتوا به طور مستقیم در مرورگر اسکرین شات بگیرند- و همه ی بازخوردها بعدا میتوانند از ۳ds Max مرور شوند.
همچنین در ۳ds ۲۰۱۹ بازخورد شما واقعا برای ما مهم است و به همین دلیل است که من میخواستم پررنگ کنم که این انتشار دارای بیش از ۱۵۰ فیکس،که بسیاری از آن ها توسط شما ارسال شده اند، می باشد.
فیکسها در این آپدیت عبارتند از:
فیکسها در جریان کاری Civil View
همه ی مواد Civil View آپدیت شده اند تا خروجیهای agnostic Physical Materials و موقعیت یاب خورشید/آسمان را تولید کنند.
به عنوان بخشی از تقویت نیروی کاری Alembic، ما بعضی از موارد شامل توانایی ذخیره برروی فایلی که در ۳ds Max ارجاع یافته است، تغییر دادیم.
بازخوانی مورد برای لیست Composite Map – Blending Mode drop-down را تغییر دادیم.
ما همچنین مطمئن شدیم که در اکثر موارد، ۳ds Max ۲۰۱۹ در هنگام اجرا توجه را از دسکتاپ پرت نمی کند.
دیگر نقاط قوت عبارتند از: نمایشگر، مایعات، فایل I/O، MCG و اسپیلاین ها.
شما همچنین توجه خواهید کرد که ما بعضی از جزئیات اضافه شده ی قبلی را تصحیح کرده ایم، شامل: Max Fluid،VR، جریان کاری در ۳ds Max متقابل، Max Batch،و ابزارهای اسپیلان.
نمی دونستم نسخه جدید اومده
متشکرم از معرفی خوب شما