اسکچاپ یکی از نرم افزارهای طراحی راهبری دیجیتال در دنیای امروز ماست. معماران در همه سطوح از آن برای مدلهای سه بعدی استفاده میکنند. این نرم افزار برای کسانی که تازه شروع به کار طراحی کرده اند هم بسیار مناسب است. با پلاگینهای مناسب، حرفه ای ها هم میتوانند از اسکچاپ برای ایجاد مدلهایی با کیفیت برای مشتریانشان استفاده کنند. کارآمدی، کلید اسکچاپ است. نرم افزار اسکچاپ یک روش کاری ساده و کاربر پسند را پیشنهاد میدهد که یکی از ویژگیهای آن دادن پیشنهاد برای نظم در اشیا است. سادگی، اسکچاپ را به یکی از سریعترین نرم افزارهای دیجیتال تبدیل کرده است. شما میتوانید اشیای اولیه ای را روی صفحه تان در عرض فقط چند دقیقه داشته باشید. در این مقاله آموزش اسکچاپ ۱۲ تا از روشها و نکاتی آمده که اسکچاپ را کارآمدتر کرده و بالا بردن سرعت اسکچاپ را برای شما به ارمغان می آورد. هرکدام از این ۱۲ تا به شما کمک میکند تا جریان کاری تان را بهبود دهید و مدلهایتان را سریعتر ایجاد کنید.
۱- از گروهها و اجزاء استفاده کنید
هر مدلی و شی ء که شما در اسکچاپ ایجاد میکنید فضایی را اشغال میکند. ذخیره کردن هر کدام از این فایلهای مجزا باعث میشود که فضای موجود شما در درایوتان کمتر شود. علاوه بر این، شما زمان برای پیدا کردن هر فایل را نیز از دست میدهید.
این همان جایی است که گروهها و اجزاء به کار میآیند. شما میتوانید هرکدام از اشیای مجزا را به یک گروه تبدیل کنید بنابراین شما به همه آنها دسترسی دارید. این خیلی مهم است که هننگام کار کردن با مدلهای پیچیده از تعدادی اشیا با هم استفاده کنید. اجزاء به صورت متفاوتی کار میکنند. آنها برای استفاده با اشیا ایده ال هستند که شما از طریق چند مدل زیادی استفاده میکنید. تبدیل اشیا به اجزا به شما اجازه میدهد تا تغییراتی را به اشیا بدهید که همه اجزا را به طور کلی بازتاب میدهد.
۲- استفاده از ابزارهای کمکی
اسکچاپ ممکن است یرای استفادهی یک کار ساده باشد. با وجود این، بدین معنا نیست که شما به هیچ گونه کمکی در استفاده نیاز ندارید. تازه کارها برای شروع میفهمند که زمان زیادی را برای کار با این نرم افزار گذاشته اند. با استفاده از ابزارهای بسیاری که موجود هستند شما ممکن است گیج شوید و نتوانید تشخیص دهید که کدام ابزارها برایتان مفید است.
این جایی است که پانل مربی میتواند کمک کند. به سمت صفحه خود نگاه کنید و پانل را خواهید دید. این اطلاعات در مورد هر وسیله ای که انتخاب کرده اید و اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از آن ابزار به طور موثری ارائه می دهد. انیمیشن که همراه با این اطلاعات نشان می دهد ابزار در عمل است. شما حتی به توضیحات بیشتر در عمق لینک می دهید. این در نرم افزار طراحی دیجیتال منحصر به فرد است و یک راه عالی برای یادگیری است..
بنابراین با توجه به این مسئله، پانل مربی میتواند کمک کند. اگربه صفحه خود در مانیتور نگاه کنید، پانل را خواهید داد. این پانل اطلاعاتی درباره ابزاری که انتخاب کرده اید، نکات استفاده از آن را به شما به صورت کارامدی ارائه میدهد. انیمیشنی که این اطلاعات را همراه می کند این ابزار را به صورت متحرک نشان میدهد. شما حتی میتوانید لینکهایی را پیدا کنید تا توضیحات عمیقتری را به دست بیاورید.
۳- سبک نمایش دادنتان را تغییر دهید
نمایش پیش فرض اسکچاپ گزینه های متعددی دارد که میتواند سرعت پیشرفتتان را کاهش دهد.تنظیمات کلیدهای “فیس استایل” و “شادو” به شما کمک می کنند. شما میتوانید از گزنه نمایش در منو استفاده کنید. برای کارآمدی حداکثری تنظیمات سایه ها را غیر فعال کنید و استایل فیس تان را روی گزینه شیدد آپشن تنظیم کنید.
به این تریتیب این موضوع باعث میشود که مدلهای شما ساده تر شوند. با وجود این، تا زمانی که روی آن کار نکرده اید این یک مشکل بزرگ نیست. شما میتوانید یک صحنه کاری با تنظیمات روی آن را انجام دهید تا به چیزها هنگامی که گزینه ها در صفحه نمایش فعالند سرعت ببخشید. این کار سرعت را کاهش میدهد. داشتن آن گزینه ها به این معناست که شما مجبورید برای اسکچاپ صبر کنید تا سایه ها و فیس استایلهای مختلف را تنظیم کنید.
۴- از میانبرها استفاده کنید
اسکچاپ با تنوعی از میانبرها میآید که به کلیدهای میانبر متفاوتی اختصاص مییابد. شما میتوانید از اینها برای دسترسی به تعداد زیادی ابزارهای نرم افزارهای طراحی دیجیتال با سرعت زیاد استفاده کنید. یادگیری آنچه آنها هستند کلیدی برای سرعت بخشیدن به جریان کاری شما است. شما ممکن است فقط هر زمان چند ثانیه صرف کنید تا به یک ابزار دسترسی پیدا کنید. با وجود این، آن ثانیه ها دقایق ذخیره شده زیادی را برای شما هنگامی که روی مدلهای پیچیده کار میکنید به ارمغان میآورد.
شما همچنین میتوانید نوار ابزارها و لیست اشیای منویتان را ویرایش کنید. دوباره، این کار باعث میشود تا به ابزارهایی که برای کار کردن روی مدلتان نیاز دارید، سریعتر دسترسی پیدا کنید. این یک تمرین خوب برای ویرایش منوی ابزار شما است و باعث میشود که شما به کلیدهای میانبر اسکچاپ مورد علاقه تان در آغاز هر پروژه دسترسی داشته باشید. به این ترتیب شما هرزمان که به آنها نیاز داشته باشید آنها را دارید. این مورد هم باعث بالا بردن سرعت اسکچاپ شما می شود.
۵- پاک کردن فایلها
اسکچاپ به طور خودکار هر زمان که شما یک فایل را ذخیره میکنید کارهای زیادی را انجام میدهد. اسکچاپ حقیقتاً هر چیزی را که شما به عنوان یک فایل جداگانه میسازید به محض اینکه آن چیز را ایجاد میکنید ذخیره میکند. این فایل در کتابخانه شما ذخیره میشود. حتی اگر شما آن را پاک کنید، شما میتوانبد به فایل کتابخانه در هر زمان دسترسی داشته باشید.
.این کار واقعا سودمند است. اگر شما به طور تصادفی یک شی را پاک کنید یا احتیاج داشته باشید که از یکی از آنهایی که خیلی وقت پیش ایجاد شده استفاده کنید.
۶- از دستورالعمل ها استفاده کنید
کار کردن روی مدلهای سه بعدی که از یک صفحه دو بعدی استفاده میکنند مشکلات زیادی را به همراه دارد. بدون هر گونه راهنمایی، شما احتیاج دارید تا به توانایی ذهنی تان وابسته شوید تا مدلی که روی آن کار میکنید را تصویرسازی کنید. اسکچاپ راهنمایی میکند و شما باید از آن استفاده کنید. این مورد هم باعث بالا بردن سرعت اسکچاپ شما می شود.
این راهنمایی به شکل خطوط راهنما میآید. همچنین به قانونها،خطوط راهنما اشاره دارد که یک توری را ایجاد میکند که شما میتوانید با کمک آن مدلهایتان را بسازید. آنها منعطف هستند و شما میتوانید به هرجهتی اشاره کنید. یک جفت از راهنماهای موازی که به شما کمک میکند تا فضای بین دو شکل یکسان را حفظ کنید. آنها میتوانند همچنین به شما کمک کنند تا اشیا را به هم ارتباط دهید، خطوط مستقیم ایجاد کنید و مسیر اندازه گیری هایتان را حفظ کنید. بنابراین مقداری زمان بگذارید تا آنها را تنظیم کنید چون این کار باعث میشود تا از اشتباهات رایج مدل سه بعدی بعداً خودداری کنید.
۷- استفاده از لایه ها
لایه بندی در اسکچاپ به شما کمک میکنند تا روی مدلهای پیچیده بیشتری کار کنید. شما میتوانید مدل وسیعتری را روی مدل اصلی ایجاد کنید و تصمیم بگیرید که هر لایه به اشیای با جزئیات مرتبط با حالت روحی شما اختصاص یابد. انجام دادن این کار به شما اجازه میدهد که تغییر وضعیت روی اشیا داشته باشید و جایی که لازم است تنظیمات خاموش شود. شما همچنین روی اشیای دارای جزئیات در لایه خودشان کار میکنید و آنها را دوباره خاموش میکنید زمانی که نیاز دارید که روی مدل اولیه مجدداً کار کنید.
لایه ها با تعدادی از موضوعات میآیند بنابراین شما نیاز دارید تا از آنها به طور مناسب استفاده کنید. یک نکته خوب این است که پایه مدل تان را بسازید و خطوط اولیه اشیای دارای جزئیات را روی لایه صفر0 بگذارید. از این به بعد گروهی از همه اشیایی که میخواهید حفظ کنید را روی صفحه لایه صفر0 قرار میدهید. و سپس هر شی ای که مانده را به صورت تک تک انتخاب کنید. و سپس آن را به لایه جدیدی که از اطلاعات نوار ابزار استفاده میکند اختصاص دهید.
۸- به موتور استنتاج تکیه کنید
اسکچاپ راهی برای حفظ هم ترازی اشیای شما به شما پیشنهاد میدهد و این کار او موتور استنتاج نامیده میشود. این ویژگی در میان نرم افزارهای دیجیتالی منحصر به فرد است. موتور یک چشم پایدار را روی مدل شما حفظ میکند. به طور خاص، این موتور آزمایش میکند که چگونه هر شی که شما ایجاد میکنید به فضای سه بعدی مرتبط است. هرزمان که این شی کشف میشود به طور خودکار یک تصویر رنگی رمزدار ایجاد میشد که به چشم شما یک مشکل میآید.
موتور استنتاج سرنخهایی را در سناریوهای زیادی ایجاد میکند. این موتور به شما میگوید که چه هنگامی یک شی موازی با گوشه اشیای دیگر است و به شما اجازه میدهد که بدانید که آیا روی محور درست قرار گرفته است یا نه. این کار از اینجا جزئیات بیشتری دارد. موتور میتواند در ابتدا ترسناک باشد. با وجود این شما میتوانید به آن عادت کنید. زمانی که شما درمییابید که این یکی از ارزشمندترین ویژگیهای اسکچاپ است. این مورد هم باعث بالا بردن سرعت اسکچاپ شما می شود.
۹- پیدا کردن هندسه پنهان
همانطور که مدلتان را ایجاد میکنید، اسکچاپ ممکن است که یک هندسه پنهان ایجاد کند. مواردی که در ادامه میگوییم دلایل متنوعی هستند که چرا این هندسه ممکن است شکل بگیرد.یکی این است که شاید شما یک شی را حذف کرده اید و این هندسه باقی مانده در پشت می ماند. مورد بعدی این است که مدل شما هرچه باشد، سرعت نرم افزارتان کاهش پیدا میکند. بدتراز آن این است که شما نمیتوانید حتی ببینید که دارد اتفاقی میافتد.
در واقع، این یک مورد مصداقی نیست. شما میتوانید به هندسه پنهان دسترسی پیدا کنید اگر شما در سر دارید که منو نگاهی بیندازید و روی تنظیمات هندسه پنهان کلیک کنید. همچنین این موضوع نشان میدهد که هندسه پنهان به عنوان یک الگوی شبکه ای است.
۱۰- ذخیره کردن و باز کردن فایلها
ممکن است خیلی به این موضوع که ذخیره کردن و باز کردن فایلها چگونه بر کار اسکچاپ تاثیر میگذارد فکر نکرده باشید. خب طبیعی است چون یک فرایند ساده به نظر میرسد. دکمه ذخیره را کلیک میکنید و یا یک فایلی را باز میکنید. این چندثانیه زمان میبرد.البته ضرورتا این طور نیست.
این اقدام ممکن است که اصلا هیچ زمانی هم نبرد. اما شما ممکن است که زمان زیادی را برای صبر کردن برای کامل شدن فرایند بگذارید. شما میتوانید این زمان را با تغییر مقداری تنظیمات قبل از ذخیره فایل حفظ کنید. همه تنظیمات سایه را خاموش کنید و این کار را برای همه لایه های اضافه انجام دهید که زمانی که به فایل برمیگردید نیازی ندارید تا بازشان کنید. این به کار ذخیره سازی شما سرعت میبخشد. اما بهتر از ان این است که فایل سریعتر باز میشود. این تمام زمانی است که ذخیره شده و شما میتوانید به راحتی به کار اصلی تان یعنی مدلتان بپردازید. این مورد هم باعث بالا بردن سرعت اسکچاپ شما می شود.
۱۱- استفاده از متصل کردن عکسها
اسکچاپ یکی از بهترین ویژگیهای اتصال و تطابق عکس را در بین نرم افزارهای مشابه خود پیشنهاد میدهد. حالا بیایید ببینیم کار به چه صورت است. موفقیت در اتصال عکسها به دو عامل بستگی دارد. یک استفاده از عکسی است که هیچ گونه ویرایشی روی آن انجام نشده است. و دو مطمئن شدن از اتصالهای مدلتان در مقیاس اشیا در عکس است.
خب این ها کاملا درست است و فقط کافی است که شروع کنید. شما باید طول کانونی دوربین خود در اسکچاپ را تنظیم کنید تا بتوانید اسکچاپ را با عکسی که به آن وارد میکنید هماهنگ کنید. نشان اصلی در عکس خود را در جایی که مدلتان قرار است بگذارید تنظیم کنید. سپس محورهای سبز و قرمز را با ویژگیهای اشیا در عکس هماهنگ کنید تا مطمئن شوید هر چیزی در مسیر درست خود قرار دارد.
۱۲- تعدادی الگو ایجاد کنید
شما ممکن است که یک مجموعه ای از پیش فرضها را تنظیم کنید که دوست دارید هنگام ایجاد مدلهایتان از آنها استفاده کنید. شما ممکن است همچنین کشف کنید که تعدادی از تنظیماتتان که برای انواع مختلف مدلها استفاده میکنید داشته باشید. ایجاد الگوهایی که شما را مطمئن میسازد که شما مجبور نیستید که این تنظیمات را هرزمان که اسکچاپ را باز میکنید ایجاد کنید. این مورد هم باعث بالا بردن سرعت اسکچاپ شما می شود.
این آسان است که آن را انجام دهید. فقط اسکچاپ را باز کنید و هر تنظیماتی که میخواهید را در فضای کاری تان ایجاد کنید. هنگامی که شما کارتان را تمام میکنید، فضای کاری را به عنوان یک فایل جدید ذخیره کنید. به آن یک نام بدهید که به شما میگوید که چه نوع الگویی است. شما میتوانید حالا باز کنید که الگو هرجایی میخواهید باشد. فقط به یاد داشته باشید که این فایل را با یک نام متفاوت ذخیره کنید که وقتی باز میکنید بتوانید اشیا را بدون خراب کردن الگو اضافه کنید.
هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.