در پروژه‌های طراحی، نحوه ترسیم طرح‌ها بسیار مهم است. اگر از نرم‌افزار اتوکد و آموزش اتوکد برای طرح‌های مهندسی‌تان استفاده می‌کنید، باید بدانید که چقدر کاربرد اتوکد می‌تواند برای شما اهمیت داشته باشد. ترسیم طرح، به ویژه در شرکت‌های مهندسی مشاور طراحی، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

کاربرد اتوکد

ما مجموعه‌ای از روش‌ها که به بهبود کاربرد اتوکد کمک می‌کند را در برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. هدف اصلی ما این است که شما وظایفتان را سریع‌تر و طراحی خود را دقیق‌تر و راحت‌تر انجام دهید.

شما نیز می‌توانید با روش‌های ابداعی خودتان، کاربرد اتوکد را بالاتر و سرعت کارتان را افزایش دهید. این ایده‌ها تنها برای آشنایی و یادگیری از دیگران است. بنابراین فراموش نکنید که افکار، سوالات و تجربه‌های مربوط به این موضوع را با ما به انتهای این مقاله در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

روش ۱: آماده‌سازی بیشتر برای کاربرد اتوکد

در این روش، شما باید اطلاعات و الزامات خود را تهیه کنید. این مهم است که هدف خود را تعیین کنید و مشخص کنید که در کدام بخش از کار با اتوکد می‌توانید توانایی خود را بهبود بخشید. اگر از استاندارد CAD استفاده نکرده‌اید، این زمان خوبی برای پیاده‌سازی آن است.

دو حوزه مهم وجود دارد که شما باید شناسایی کنید: اول وظایف تکراری و دوم کارهایی که می‌تواند خودکار انجام شود. اگر بتوانید این دو حوزه را بهبود بخشید، می‌توانید به طور قابل توجهی تغییر را در روند کارتان حس کنید. ابتدا آن‌ها را شناسایی کنید سپس آن را در جریان کار خود پیاده سازی کنید. مورد اول اشاره به این دارد که کارهایی که می‌شود تکرار نکرد را تکرار نکنید فرضا یک خط را دوبار نکشید و اقدام به کپی آن خط کنید، مورد دوم هم اشاره به این دارد که گاهی می‌توان بعضی از دستورات را خودکار اجرا کرد و استفاده از این دستورات باعث بالارفتن سرعت شما و تقویت کاربرد اتوکد برای شما می‌شود.

روش ۲: کار با الگو

الگوها نقش مهمی در بهبود کارایی شما دارند. الگوها استانداردهای طراحی‌تان را حفظ می‌کنند و تکرار را در کارتان کم می‌کنند. زمانی که شروع به انجام پروژه جدید می‌کنید، تنظیمات از پیش تعریف‌شده زیادی برایتان مهیاست. تمام لایه‌ها، سبک‌ها، طرح‌ها و تنظیمات زیادی برای استفاده آماده هستند. این روش باعث می‌شود طراحی‌هایتان ماندگار شوند و هنگامی که طرح جدیدی را شروع می‌کنید، نیازی به تعریف و انجام دوباره آن نباشد و این باعث کاربرد اتوکد به صورت بیشتری برای شما می‌شود.

روش ۳: مطالب قابل استفاده مجدد

زمانی که شما یک طرح مهندسی را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از بخش‌ها در ترسیم‌ها مشابه هستند. اشیاء مشترکی مانند ستون ها، درها، قطعات استاندارد، نمادها و خیلی چیزهای دیگر.

اگر شما آن‌ها را تکرار می‌کنید، این بار، شما باید آن را بهبود بخشید. محتوای مطالب قابل استفاده مجدد خود را ایجاد کنید و قسمت‌های تکراری‌اش را کاهش دهید. این به شما اجازه می‌دهد تا سریع‌تر کار کنید و همچنین استانداردهای طراحی خود را حفظ کنید.

بلوک‌ها (Blocks) نیز به کاهش حجم فایل کمک می‌کنند، به شما امکان می‌دهند تا به طور خودکار، کارهای خاصی(مانند ایجاد برنامه ها) را انجام دهید و روند طراحی خود را ساده کنید.

روش ۴: سفارشی‌کردن یا شخصی‌سازی

سفارشی‌کردن یا شخصی‌سازی یک مزیت بزرگ برای کاربران AutoCAD است. اتوکد نرم افزار جامعی است که توسط بسیاری از رشته ها مورد استفاده قرار می گیرد. هر رشته و هر شخص، منحصر به فرد است. اگر شما آن را برای خودتان شخصی‌سازی کنید، می‌توانید بسیار سریع‌تر با آن کارکنید. اتوکد اجازه می‌دهد تا آن را به روش‌های مختلفی شخصی کنید. از سفارشی‌سازی ساده مانند نام مستعار قرار دادن برای فرمان گرفته تا برنامه نویسی پیچیده با استفاده از AutoLISP و .NET.

یک سفارشی‌سازی ساده می‌تواند کمک بزرگی باشد. البته شما می‌توانید یک پلاگین در دسترس یا برنامه AutoLISP را در اینترنت پیدا کنید. پلاگین مورد علاقه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

روش ۵: یادگیری ویژگی‌های جدید

اتودسک هر سال نسخه جدیدی از اتوکد را منتشر می‌کند. مطمئنا، ویژگی‌های جدید و پیشرفت هایی در ورژن‌های جدید وجود دارد که می‌تواند به شما در کار با AutoCAD کمک کند. اگر هنوز از AutoCAD مانند اولین بار استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده تا ویژگی‌های جدید این نرم‌افزار توانمند را یاد بگیرید. یادگیری ویژگی‌های جدید همچنین می‌تواند به شما در جلوگیری از سردرگمی و مشکلاتی که زمان شما را هدر می دهد، کمک کند. بسیاری از ما در مورد نمادها، محدودیت پارامتریک، نظارت بر حاشیه‌نویسی و ویژگی‌های جدید دیگر دچار اشتباه و سردرگمی می‌شویم. در بعضی مواقع برای برطرف کردن “مشکل” چند ساعت زمان صرف می‌کنیم.

حتی زمانی که تصمیم می‌گیرید که از ویژگی جدید استفاده نکنید، یادگیری ویژگی‌های جدید می‌تواند به شما کمک کند تا کاربرد اتوکد جدید را بیشتر لمس کنید.

روش ۶: ترسیم طرحتان

شما وقت زیادی برای پیشرفت در اتوکد کرده‌اید. اکنون زمان آن رسیده تا کمی برنامه ریزی کنید.

طراح شید به شما می‌آموزد که چطور قبل از این که شروع به ترسیم کنید باید طراحی کنید و این با تسلط به مقالات این وبسایت برای شما میسر خواهد بود. برنامه ریزی مناسب به شما کمک خواهد کرد که به طور موثر وقت خود را برای تکمیل ترسیم صرف کنید. اهداف خود را تنظیم کنید و برای مهلت‌های تحویل پروژه‌تان برنامه ریزی کنید.

روش ۷: ارزیابی پیشرفت خود و تاثیر در کابرد اتوکد

ما همیشه باید استانداردها و زمان‌بندی کار خود را به روز کنیم. اگر احساس می‌کنید در برخی از حوزه‌ها امکان بهبود وجود دارد، آن‌ها را شناسایی کنید. اگر شما به فکر نصب اتوکد ورژن جدید افتادید، ممکن است بخواهید ویژگی‌های جدید را درپروژ‌های خود، اجرا کنید. هنگام کار با شرکت دیگر ممکن است نیاز به تعریف قالب جدید داشته باشید. یا ممکن است شما نیاز به ایجاد بلوک‌های جدید داشته باشید، چراکه شما با اصول دیگری شروع به کار کرده‌اید.

بنابراین برای ارزیابی پیشرفت خود وقت بگذارید و دریابید که آیا نیاز به بهبود آن دارید یا نه. ممکن است فورا به فکر بهبود نیفتید، اما زمانی که نیاز به بهبود را حس کنید برای آن آماده‌اید.