هرانچه که باید در رابطه با کامپوننت های Dynamic در اسکچاپ بدانید در این مقاله برای شما آورده شده است و سوالاتی که در ایم مقاله جواب خواهیم داد شامل: کامپوننت های Dynamic چیست؟ تعامل با کامپوننت های Dynamic به چه شکل است؟ جستجوی کامپوننت ها به چه صورت انجام می گیرد؟ تنظیم نقطه درج یک کامپوننت به چه شکل است؟ ویرایش کامپوننت در اسکچاپ چگونه صورت می گیرد؟
کامپوننت های Dynamic
کامپوننت های Dynamic از کامپوننت های Premade قابلیت های بیشتری دارند. اگر یک کامپوننت های Dynamicباشد ، حداقل یکی از عناصر زیر را شامل می شود:
مقادیر محدود: به عنوان مثال ، یک مؤلفه کامپوننت Dynamic درب ممکن است یک قاب داشته باشد که محدود به 3 اینچ باشد. این که پانل داخل قاب 12 24 24 اینچ یا 24 48 48 اینچ یا ابعاد دیگر باشد.
عناصر تکراری: یک کامپوننت های Dynamic می تواند دارای مؤلفه های فرعی باشد که همزمان با مقیاس کردن این مؤلفه ، تکرار می شوند. به عنوان مثال ، یک کامپوننت Dynamic تکراری ممکن است بتواند پله ها ، نیمکت ، حصار ، گل های مربوط به ساخت و ساز و موارد دیگر را به پروژه اضافه کند.
مقادیر قابل تنظیم: یک کامپوننت Dynamic می تواند دارای مجموعه ای از مقادیر از پیش تعریف شده باشد که می توانید آن ها را پیکربندی کنید ، مانند تغییر طول نیمکت یا فاصله پیکاپ در یک اجزای نرده.
تعامل با کامپوننت های Dynamic
توانایی تعامل شما با یک کامپوننت های Dynamic به متغیرهای آن بستگی دارد. در شکل زیر یک ساختمان با دو نمونه از کامپوننت های Dynamic درب را مشاهده می کنید.
- برای فعال کردن انیمیشن مؤلفه ، ابزار Interact را در نوار ابزار Dynamic Component انتخاب کنید یا Tools> Interact را انتخاب کنید.
- هنگامی که با مکان نما ابزار Interact روی درب کلیک می کنید ، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است ، درب باز می شود.
3. این کامپوننت Dynamic همچنین دارای مقادیر قابل تنظیم است. برای دیدن این مقادیر ، روی نوار ابزار Dynamic Component (Component Options) کلیک کنید یا گزینه Window> Component Options را انتخاب کنید.
4. در پنجره Options window ، که در شکل زیر نشان داده شده است ، می توانید از بین گزینه های از پیش تعیین شده عرض فریم ، ارتفاع فریم ، نوع درب و موارد دیگر را تغییر دهید.
جستجوی کامپوننت ها
می توانید در Components panel یا Warehouse 3D کامپوننت ها را جستجو کنید. در Components panel ، در برگه انتخابی ، می توانید از ویژگی های زیر برای مرور یا جستجوی کامپوننت ها استفاده کنید:
- In Model icon: بر روی In Model icon کلیک کنید و مجموعه In Model را مشاهده می کنید ، که تمام کامپوننت های موجود در مدل در آن ذخیره شده است.
- In Model drown-down menu: روی پیکان رو به پایین در کنار نماد In Model کلیک کنید و از لیستی که ظاهر می شود می توانید مجموعه های کامپوننت های premade مانند Architecture، Landscape، People و Transport را انتخاب کنید. این فهرست همچنین ممکن است مجموعه هایی را که ایجاد کرده اید ، مجموعه هایی که شما به عنوان مورد علاقه خود تعیین کرده اید یا مجموعه هایی که اخیراً از آنها بازدید کرده اید را نیز نشان دهد.
- 3D Warehouse search box: یک عبارت جستجو را در کادر تایپ کنید و Enter (Microsoft Windows) یا Return (Mac OS X) را کلیک کرده و لیستی از مؤلفه های Warehouse 3D را خواهید دید.
برای برقراری ارتباط به Warehouse 3D ، رایانه شما به یک اتصال اینترنتی نیاز دارد. اگر جستجوی شما چندین نتیجه به همراه آورد ، می توانید برای مشاهده نتایج بیشتر ، روی پیکان های موجود در پایین پانل کامپوننت ها کلیک کنید. ممکن است جستجو در Warehouse 3D را در یک پنجره کامل مرورگر نسبت به صفحه کامپوننت آسانتر کنید.
برای دسترسی مستقیم به Warehouse 3D در SketchUp ، روی ابزار Get Models که در قسمت های زیر رابط SketchUp مشاهده می کنید ، کلیک کنید: نوار ابزار Started toolbarنوار ابزار Warehouseهمچنین می توانید File > 3D Warehouse > Get Models. را انتخاب کنید.
از هر روشی که استفاده می کنید ، Warehouse 3D باز می شود. شما به احتمال زیاد می خواهید که از کادر جستجو در قسمت بالا استفاده کنید.پس یک عبارت جستجو را تایپ کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.
وقتی نتیجه ای پیدا کردید که مورد علاقه شما است ، روی آن کلیک کنید تا صفحه آن باز شود. برای دانلود کامپوننت در مدل خود ، روی دکمه Download در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید. سپس به نرم افزار اسکچاپ بازگردید ، در قسمت طراحی کلیک کنید تا کامپوننت در مدل شما قرار بگیرد.
تنظیم نقطه درج یک کامپوننت
یک کامپوننت دارای نقطه مبدأ محور خاص خود است ، که نقطه درج کامپوننت یا نقطه ای که هنگام قرار دادن یک کامپوننت در مدل خود بر روی مکان نما حرکت می کند را تعیین می کند. اگر این کامپوننت به شکل جعبه باشد (مانند کمد ، کابینت و..) ، نقطه درج معمولاً همان گوشه جلو ، سمت چپ پایین است ، همانطور که در شکل نشان داده شده است.
دلایل شما برای جابجایی نقطه درج یک کامپوننت هرچه که باشد ، در اینجا چگونگی بازنشانی مبدأ محور یک کامپوننت آورده شده است:
- کامپوننت موجود در مدل خود را انتخاب کنید.
- روی Context-click کامپوننت کلیک کنید و گزینه Change Axes را انتخاب کنید.
- با نشانگر ابزار Axes که ظاهر می شود ، مبدأ محور را مجددا تنظیم کنید.
- تنها تفاوت این است که شما مبدأ محور را برای یک جزء کامپوننت تنظیم می کنید ، نه کل مدل.
ویرایش کامپوننت ها
می توانید یک کامپوننت را به حالت کلی ویرایش کنید و یا اجزا را به صورت جداگانه در یک کامپوننت ویرایش کنید. در اینجا برخی از ویرایش هایی که می توانید در یک کامپوننت بطور کلی انجام دهید آورده شده است:
- مقیاس: مقیاس بندی یک کامپوننت در حالت کلی ، مقیاس های مختلف را فراهم می کند و به شما امکان می دهد نمونه های مختلفی از یک کامپوننت را در مدل خود داشته باشید. هنگامی که مؤلفه را در جهات مختلف مقیاس می کنید ، یک جزء از کامپوننت می تواند به درستی مقیاس نشود. با کلیک کردن بر روی کامپوننت و انتخاب Reset Scale یا Reset Skew ، می توانید مقیاس یک جزء از کامپوننت را مجدداً تنظیم کنید و آنرا تغییر دهید. برای مقیاس کردن یک جزء ، از ابزار Scale استفاده کنید.
- Flip: می توانید یک جزء را در امتداد یک محور Flip (یا mirror) کنید. در Context-click کامپوننت کلیک کنید ، Flip along را انتخاب کنید و یک محور را انتخاب کنید.
- چرخش: می توانید با استفاده از ابزار Rotate یا ابزار Move یک مؤلفه را بچرخانید. هنگامی که از ابزار Rotate استفاده می کنید ، کنترل بیشتری روی صفحه چرخش و مرکز چرخش دارید. برای چرخاندن یک جزء با ابزار Move ، ابزار Move را روی صورت که عمود بر محور مطلوب چرخش است قرار دهید تا چهار دسته چرخش ظاهر شود ، سپس بر روی دسته چرخش کلیک کرده و مؤلفه را بچرخانید.
ویرایش اجزا درون یک کامپوننت ، تعریف کامپوننت را تغییر می دهد و بنابراین سایر نمونه های کامپوننت را در مدل شما تغییر می دهد. همچنین می توانید ویرایش ها را در کامپوننت خود ذخیره کنید ، یک جزء ویرایش شده را به پرونده اصلی برگردانید یا این جزء را Explode کنید:
- برای ذخیره یک کامپوننت ویرایش شده به عنوان یک پرونده جداگانه با یک نام جدید ، کامپوننت را انتخاب کنید ، روی آن کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه Save As را انتخاب کنید.
- به جایی که می خواهید پرونده .skp را ذخیره کنید ، بروید ، یک نام جدید تایپ کنید و روی ذخیره کلیک کنید.
- برای دانلود مجدد یک جزء از کامپوننت اصلی آن ، بر روی کامپوننت کلیک کنید و Reload را انتخاب کنید.
- برای Explode کردن یک کامپوننت ، مؤلفه خود را انتخاب کرده و سپس از menu bar ، Edit > Component Instance > Explode را انتخاب کنید یا روی کامپوننت کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه Explode را انتخاب کنید.
هیچ دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.