امروز میخوام نحوه رندرگیری با Vray در ۳دی مکس را به شما آموزش بدهم ، برای شروع باید با تنظیمات رندر آشنا بشید .
ما فرض را بر این میزاریم که شما صحنه مورد نظرتون را مدل کردید و حالا آماده رندر گرفتن می باشد ، اولین مرحله شما باید تنظیمات رندر را انجام بدید که من مرحله به مرحله آنها را به شما آموزش می دهم.
شما برای رندر گرفتن باید در صحنه مدل شده از دوربین استفاده کنید ، برای استفاده از دوربین بر روی آیکون سمت راست کلیک کنید و بعد در قسمت پنجره کرکره ایی گزینه ویری را انتخاب کنید و سپس انتخاب دوربین فیزیکال را فعال کنید .
حالا با درگ کردن بر روی صحنه مدل شده دوربین را در جای مناسب قرار بدهید ، برای جا به جا کردن دوربین در صحنه با انتخاب دوربین و با استفاده از ابزار move دوربین را جابه جا کنید ، با زدن دکمه c می تونید صحنه را از زاویه دوربین ببینید. بعد از گذاشتن دوربین در صحنه کلید های shift+f را بزنید تا کادر دور صحنه آماده ظاهر شود. حالا میریم سراغ تنظیمات رندر به ترتیب زیر :
در مرحله اول شما از بالای صفحه بر منوی render setup کلیک میکنید تا پنجره تنظیمات برای شما باز بشه .
در قسمت assign render شما موتور رندر ویری را انتخاب میکنید و این اولین اقدام برای کار با موتور رندر ویری هست.
در مرحله بعدی پنجره زیر برای شما باز میشه ، هر کدام از سربرگ های مشخص شده در زیر تنظیمات خاصی داره که به شما آموزش میدم.
ما فرض را بر این میزاریم که شما صحنه مورد نظرتون را مدل کردید و حالا آماده رندر گرفتن می باشد ، اولین مرحله شما باید تنظیمات رندر را انجام بدید که من مرحله به مرحله آنها را به شما آموزش می دهم.
شما برای رندر گرفتن باید در صحنه مدل شده از دوربین استفاده کنید ، برای استفاده از دوربین بر روی آیکون سمت راست کلیک کنید و بعد در قسمت پنجره کرکره ایی گزینه ویری را انتخاب کنید و سپس انتخاب دوربین فیزیکال را فعال کنید .
حالا با درگ کردن بر روی صحنه مدل شده دوربین را در جای مناسب قرار بدهید ، برای جا به جا کردن دوربین در صحنه با انتخاب دوربین و با استفاده از ابزار move دوربین را جابه جا کنید ، با زدن دکمه c می تونید صحنه را از زاویه دوربین ببینید. بعد از گذاشتن دوربین در صحنه کلید های shift+f را بزنید تا کادر دور صحنه آماده ظاهر شود. حالا میریم سراغ تنظیمات رندر به ترتیب زیر :
در مرحله اول شما از بالای صفحه بر منوی render setup کلیک میکنید تا پنجره تنظیمات برای شما باز بشه .
در قسمت assign render شما موتور رندر ویری را انتخاب میکنید و این اولین اقدام برای کار با موتور رندر ویری هست.
در مرحله بعدی پنجره زیر برای شما باز میشه ، هر کدام از سربرگ های مشخص شده در زیر تنظیمات خاصی داره که به شما آموزش میدم.
سربرگ common
در این قسمت تنظیمات مربوط به فرمهای رندر و اندازه عکس را انجام می دهیم ، در قسمت area to render محیطی را که قرار است رندر گرفته شود مشخص میشود . در قسمت uot put size تنظیمات مربوط به سایز و اندازه و پیکسل رندر را متناسب با خواسته های خودتون تعیین می کنید.
سربرگ GI
این بخش مربوط میشه به نور های محیطی و بازتاب آنها که باید روشن باشه .
حالا شما میتونید از صحنه ایی که مدل کردید رندر بگیرید. پیشنهاد می کنیم حتماً نوشته های ما در بخش آموزش ۳d max را نیز مطالعه کنید تا آمادگی بیشتری داشته باشید.
با سلام من در رابطه یا متریال و ویری مطالب بیشتری می خواستم امکانش هست برام بفرستید
با سلام مجید عزیز
این آموزش ها جلسه ای هست و هفته ای یکبار روی سایت قرار میگیره
سلام . من در 3d max تازه کارم . الان یه میز رو مدل سازی کردم و متریال چوب یه اون دادم تو نمای پرسپکتیو همه چی درسته ولی وقتی رندر میگیرم صفحه روی میز اصلا بافت چوب نداره بقیه اجزای میز هم بافت چوب داره و مثل چیزی که تو پرسپکتیو نشون میده نیست ( یعنی چیزی که تو پرسپکتیو هست با چیزی که تو رندر نشون میده فرق داره )
سلام دوست عزیز باید میز انتخاب کنید برید تو قسمت مودی فای و گزینه uvw map را انتخاب کنید اسکیل متریالتون کم و زیاد کنید تا به حالت نرمال برسه
سلام سپاس بابت اموزش ها …
من یه مشکلی دارم مت تو قسمت دوربین و پنجره کرکره ای فیزیکال دوربین رو ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام واسه من اصلا رندر ویری نمیاد چیکار کنم؟